GEBELİK HESAPLAMA ARACI

heading_decoration

Gebelik hesaplaması için SAT (son adet tarihinizin) ilk gününü seçiniz.:

GEBELİK HESAPLAMA SONUCUNUZ

...

Muhtemel gebe kalma tarihiniz :

Bugün Fetal Yaş :

Bebeğinizin İlk Kalp Atışının Ultrasonda Duyulması:

(7 hafta ila 8 hafta)

İkili test için en iyi tarih aralığı :

(12 hafta ila 13 hafta)

4'lü test için en iyi tarih aralığı:

(16 hafta ila 18 hafta)

Organ Tarama Ultrasonu (2. düzey ultrason) Tarihi:

(20 hafta ila 22 hafta)

Tahmini Gebelik Bitiş Tarihi:

Son dönemin ilk günü

Çoğu hamilelik yaklaşık 40 hafta sürer (veya gebe kaldıktan 38 hafta sonra), bu nedenle genellikle son tarihinizi tahmin etmenin en iyi yolu, son adet döneminizin (SAT) ilk gününden itibaren 40 hafta veya 280 gün saymaktır.

Bunu yapmanın başka bir yolu, son adet döneminizin ilk gününden üç ay çıkarmak ve yedi gün eklemek. Bu nedenle, son adet döneminiz 11 Nisan’da başlamışsa, üç ay 11 Ocak’a kadar geri sayar ve ardından yedi gün eklersiniz;

Doktorunuz gebelik bitiş tarihinizi bu şekilde tahmin edecektir ve bu oldukça doğru bir hesaplamadır. Ancak unutmayın: Bir veya iki hafta önce veya sonra doğum yapmanız normaldir.

Gebe kalma tarihi

Son adet tarihinizin ilk gününe göre doğum yapacağınız tarihi hesaplamak, adet döngüsü düzenli olan kadınlar için doğru sonuç verir. Ancak, döngünüz düzensizse, SAT yöntemi sizin için doğru sonuç vermeyebilir.

Güvenilir bir tahmini gebelik bitiş tarihi önemli olduğundan, siz ve doktorunuz bu tarihi hatırlamak yerine gebe kalma tarihinizi kullanabilirsiniz. Tahmini bitiş tarihinizi hesaplamak için 266 gün ekleyin.

Ultrason taraması

Gebe kaldığınız tarihi kesin olarak belirleyemeseniz bile, son adet döneminizin gününü unutun veya yumurtlamanın ne zaman gerçekleştiğinden de emin değilseniz, diğer ipuçları size ve doktorunuza ilk doğum öncesi randevunuzda bitiş tarihinizi belirlemenize yardımcı olabilir:

Hamileliği daha doğru bir şekilde tarihlendirebilen erken bir ultrason. Bazı doktorlar erken dönemde ultrasonu rutin olarak gerçekleştirir, ancak diğerleri sadece adetleriniz düzensizse, 35 yaş ve üzerindeyseniz, düşük veya hamilelik komplikasyonları öykünüz varsa veya bitiş tarihi fizik muayenenize ve SAT’a göre belirlenemiyorsa .

Bebeğin kalp atışının ilk kez duyulduğu (değişebilse de 7 veya 8 hafta civarında) ve ilk fetal hareketi hissettiğinizde (ortalama 18 ila 22 hafta arasında, ancak daha erken veya daha sonra olabilir) gebelik kilometre taşları bitiş tarihinizin doğru olup olmadığı konusunda ipuçları verir.

Kasık kemiğinizden rahminizin üst kısmına kadar olan ölçüm olan fundal yüksekliğiniz, her doğum öncesi ziyaretinizde doktorunuz tarafından kontrol edilir ve bitiş tarihinizi doğrulamanıza yardımcı olur.

İlk dahili gebelik muayeneniz yapıldığında not edilecek rahim boyutu da bitiş tarihini saptamak için bir faktör olabilir.

Doğum yapma tarihimi planlayabilir miyim?

Yaz ortasında hamile kalmaktan kaçınmaya çalışıyorsanız veya küçük çocuğunuzla zamanınızı en üst düzeye çıkarmak isteyen bir öğretmen olun, gebelik bitiş tarihinizi “planlamak” için gebe kaldığınız zamanları deneyebilirsiniz .

Ancak, gerçekten istediği zaman hamile kalabilen şanslılardan biri olsanız bile, günü (hatta doğum yaptığınız haftayı yada ayı tam olarak planladığınız gibi gerçekleşemeyeceğini unutmayın.)

Doğum yapacağım tarih değişebilir mi?

Evet, bitiş tarihiniz değişebilir. Endişelenmek için kesinlikle bir neden olmasa da, doktorunuz hamileliğiniz ilerledikçe çeşitli nedenlerle son tarihinizi değiştirebilir.

Periyodlarınız düzensiz olabilir ve erken ultrason randevunuz kapalı olabilir veya ilk ultrasonunuz ikinci trimesterde olabilir.

Ayrıca fundal yüksekliğinizin anormal olması veya bebek tarafından üretilen bir protein olan alfa-fetoprotein (AFP) seviyelerinizin normal aralığın dışında olması olabilir. Herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa doktorunuzla konuşun.