Pazartesi - Cuma ( 9.00 - 17.00 )  Cumartesi (9.00 - 16.00)

GEBELİK

Hamilelik

Gebelikte Düşük Nedir?

Düşük, 20. haftadan önce spontan bir hamilelik kaybıdır. Bilinen gebeliklerin yaklaşık yüzde 10 ila 20'si düşükle sonuçlanmaktadır. Ancak gerçek sayı muhtemelen daha yüksektir, çünkü birçok düşük hamilelikte çok erken gerçekleşir ve kadın hamile olduğunu bile fark etmez.

Çoğu düşük, fetüs normal şekilde gelişmediği için ortaya çıkar.

Düşük yapmaya neyin neden olabileceğini, neyin riski artıracağını ve hangi tıbbi bakımın gerekli olabileceğini anlayabilmek için rutin muayeneler önem arz eder.

Gebelikte Düşük Belirtileri Nelerdir?

Çoğu düşük hamileliğin 12. haftasından önce ortaya çıkar.

Düşük belirtileri ve semptomları şunları içerebilir:

• Vajinal lekelenme veya kanama
  • Karnınızda veya belinizde ağrı veya kramp
  • Vajinanızdan geçen sıvı veya doku

İlk üç aylık dönemde vajinal lekelenme veya kanama yaşayan kadınların çoğunun başarılı hamilelik geçirdiğini unutmayın.

Gebelikte Düşük Nedenleri Nelerdir?

Anormal genler veya kromozomlar

Çoğu düşük, fetüs normal şekilde gelişmediği için ortaya çıkar. Düşüklerin yaklaşık yüzde 50'si ekstra veya eksik kromozomlarla ilişkilidir. Çoğu zaman, kromozom problemleri, embriyo bölünüp büyüdükçe tesadüfen meydana gelen hatalardan kaynaklanır - ebeveynlerden miras alınan problemlerden değil. Yani siz ve eşiniz kromozomal olarak tamamen normal bir yapıya sahip olsanız bile embriyonun bölünmesi sırasındaki hatalar bebekte kromozom anomalisi olmasına neden olabilir.

Kromozomal anormallikler aşağıdakilere yol açabilir:

• Blighted ovum. Blighted ovum embriyo oluşmadığında ortaya çıkar.
  • Rahim içi fetal ölüm. Bu durumda, bir embriyo oluşur ancak gelişmeyi durdurur ve herhangi bir gebelik kaybı belirtisi ortaya çıkmadan ölür.
  • Molar gebelik ve kısmi molar gebelik. Molar hamilelikte, her iki kromozom seti babadan gelir. Molar gebelik, plasentanın anormal büyümesi ile ilişkilidir; genellikle fetal gelişme yoktur.

Kısmi bir molar gebelik, annenin kromozomları kaldığında ortaya çıkar, ancak baba iki set kromozom sağlar. Kısmi molar gebelik genellikle plasentanın anormallikleri ve anormal bir fetus ile ilişkilidir.

Molar ve kısmi molar gebelikler, geçerli gebelikler değildir. Molar ve kısmi molar gebelikler bazen plasentanın kanserli değişiklikleri ile ilişkili olabilir.

Anne sağlık koşulları

Bazı durumlarda, annenin sağlık durumu düşüklere yol açabilir. Örnekler:

• Kontrolsüz diyabet
    • Enfeksiyonlar
    • Hormonal problemler
    • Rahim veya serviks problemleri
    • Tiroid hastalığı

Risk faktörleri

Aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faktörler düşük yapma riskini artırır:

• Yaş. 35 yaşından büyük kadınların düşük yapma riski genç kadınlardan daha yüksektir. 35 yaşında yaklaşık yüzde 20 riskiniz var. 40 yaşında, risk yaklaşık yüzde 40'tır. Ve 45 yaşında, yüzde 80 civarında.
      • Önceki düşükler. Art arda iki veya daha fazla düşük yapmış kadınların düşük yapma riski daha yüksektir.
      • Kronik Durumlar. Kontrolsüz diyabet gibi kronik bir durumu olan kadınların düşük yapma riski daha yüksektir.
      • Rahim veya servikal problemler. Bazı uterus anormallikleri veya zayıf servikal dokular (yetersiz serviks) düşük yapma riskini artırabilir.
      • Sigara, alkol ve yasadışı uyuşturucular. Hamilelik sırasında sigara içen kadınların düşük kullanma riski sigara içmeyenlere göre daha fazladır. Ağır alkol kullanımı ve yasadışı uyuşturucu kullanımı da düşük yapma riskini artırır.
      • Ağırlık. Düşük kilolu veya aşırı kilolu olmak düşük yapma riski ile bağlantılıdır.
      • İnvaziv prenatal testler. Koryonik villus örneklemesi ve amniyosentez gibi bazı invaziv prenatal genetik testler hafif düşük riski taşır.

Komplikasyonlar

Düşük yapan bazı kadınlar, septik düşük olarak da adlandırılan uterus enfeksiyonu geliştirir. Bu enfeksiyonun belirtileri ve semptomları şunları içerir:

• Titreme
      • Alt karın hassasiyeti
      • Kötü kokulu vajinal akıntı

Önlem

Genellikle, düşükleri önlemek için yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur. Sadece kendinize ve bebeğinize iyi bakmaya odaklanın:

• Düzenli doğum öncesi bakım alın.
      • Sigara, alkol ve yasadışı uyuşturucu kullanımı gibi bilinen düşük risk faktörlerinden kaçının.
      • Günlük multivitamin alın.

Kronik bir durumunuz varsa, kontrol altında tutmak için sağlık ekibinizle birlikte çalışın.

Hamilelik sırasında cinsel birliktelik uygun mudur?

Gelişen bebeğiniz rahminizdeki amniyotik sıvı ve rahmin güçlü kasları tarafından korunur. Erken doğum veya plasenta problemleri gibi komplikasyonlarınız olmadığı sürece cinsel aktivite bebeğinizi etkilemez. Bununla birlikte, hamilelik, cinsel istek seviyenizde değişikliklere neden olabilir.

Hamilelik sırasında seks düşük yapabilir mi?

Hamilelik sırasında seks yapmak düşük yapmaya neden olmaz. Çoğu düşük, fetüs normal şekilde gelişmediği için ortaya çıkar.

Hamilelik sırasında en iyi cinsel pozisyonlar nelerdir?

Rahat olduğunuz sürece, cinsel pozisyonların çoğu hamilelik sırasında olağandır. Hamileliğiniz ilerledikçe neyin en iyi olduğunu bulmaya çalışın.

Prezervatif gerekli mi?

Hamilelik sırasında cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyonun olması, sizin ve bebeğiniz için ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Eşinizin aktif veya yakın zamanda teşhis edilmiş cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyonu varsa, tüm ilişki formlarından (vajinal, oral ve anal) kaçının.

Aşağıdaki durumlarda prezervatif kullanın:

• Partneriniz tek eşli değilse
  • Hamilelik sırasında yeni bir partnerle seks yapmayı seçerseniz

İlişkiden kaçınılması gereken zamanlar var mı?

Meme uyarımı, kadın orgazmları ve prostaglandinler adı verilen semendeki bazı hormonlar uterus kasılmalarına neden olabilir.

Sağlık uzmanınız aşağıdaki durumlarda cinsel ilişkiden kaçınmayı önerebilir:

• Vajinal kanamanız var
  • Amniyotik sıvı sızdırıyorsunuz
  • Serviksiniz erken açılmaya başlıyor ise (servikal yetersizlik)
  • Plasenta, servikal açıklığınızı kısmen veya tamamen kaplıyorsa (plasenta previa)
  • Erken doğum veya erken doğum geçmişiniz varsa ilişkiden kaçının.

ADRES

Kültür Sok. E5 Yolu No:1 Bahçelievler / İstanbul

E-Posta

bilgi@drgonulcimen.com

Pazartesi - Cuma 8.30 -17.30 Cumartesi 8.30- 18.30

drgonulcimen.com,

1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun'un 24.maddesi ve Tıbbi Deontoloji Tüzüğü'nün ilgili maddelerine uymaya söz vermiştir.

Medical park bahçelievler hastanesi kadın doğum doktorları, İstanbul avrupa yakası, hizmet bölgesi olarak bahçelievler ilçesi, yayla, yenibosna, şirinevler, kocasinan ve bakırköy ilçesi , ataköy, basınköy, florya, yeşilköy, yeşilyurt semtlerine yakındır.