Diğer hamilelik belirtileri ve semptomları

İlk üç aylık dönemde yaşayabileceğiniz daha az belirgin diğer belirtiler ve belirtiler şunlardır:

• Huysuzluk Erken gebelikte vücudunuzdaki hormonlar sizi alışılmadık derecede duygusal ve tuhaf hale getirebilir. Duygudurum dalgalanmaları da yaygındır.
  • Şişkinlik Erken hamilelik sırasındaki hormonal değişiklikler, adet döneminin başlangıcında hissettiğiniz gibi şişkin hissetmenize neden olabilir.
  • Işık lekesi Bazen az miktarda ışık lekesi gebeliğin ilk belirtilerinden biridir. İmplantasyon kanaması olarak bilinen, döllenmiş yumurta uterusun astarına yapıştığında olur - gebe kaldıktan yaklaşık 10 ila 14 gün sonra. İmplantasyon kanaması adet dönemi boyunca ortaya çıkar. Ancak, tüm kadınlar da görülmeyebilir.
  • Kramp Bazı kadınlar hamileliğin başlarında hafif rahim krampları yaşarlar.
  • Kabızlık Hormonal değişiklikler sindirim sisteminizin yavaşlamasına neden olur ve bu da kabızlığa neden olabilir.
  • İştahsızlık Hamileyken, belirli kokulara karşı daha duyarlı olabilirsiniz ve tat alma duyunuz değişebilir. Diğer hamilelik belirtileri gibi, bu yiyecek tercihleri ​​hormonal değişikliklere kadar tebeşirlenebilir.
  • Burun tıkanıklığı Artan hormon seviyeleri ve kan üretimi, burnunuzdaki mukoza zarlarının şişmesine, kurumasına ve kolayca kanamasına neden olabilir. Bu, burun akıntısına veya tıkanıklığa neden olabilir.

Gerçekten hamile misin?

Ne yazık ki, bu belirti ve semptomların çoğu hamileliğe özgü değildir. Bazıları hastalandığınızı veya adet döneminizin başlamak üzere olduğunu gösterebilir. Aynı şekilde, bu semptomların çoğunu yaşamadan hamile kalabilirsiniz.

Yine de, bir dönemi kaçırırsanız ve yukarıdaki belirtilerden veya semptomlardan bazılarını fark ederseniz, evde hamilelik testi yapın veya sağlık uzmanınıza başvurun. Evde gebelik testiniz pozitifse, doktorunuzdan randevu alın. Hamileliğiniz ne kadar erken doğrulanırsa, doğum öncesi bakımınıza o kadar erken başlayabilirsiniz.