Hamilelik belirtileri nelerdir?

Hamileliğin erken belirtilerini biliyor musunuz? Bulantıdan yorgunluğa, ne bekleyeceğinizi bilin.

Klasik gebelik belirtileri ve semptomları

Hamileliğin en yaygın erken belirtileri ve semptomları şunları içerebilir:
  • Adet gecikmesi. Doğurganlık yaşlarınızdaysanız ve beklenen bir adet döngüsü başlamadan bir hafta veya daha uzun bir süre geçtiyse, hamile olabilirsiniz. Bununla birlikte, düzensiz bir adet döngünüz varsa bu belirti yanıltıcı olabilir.
  • Hassas ve şişkin göğüsler. Hamileliğin erken döneminde hormonal değişiklikler göğüslerinizi hassas ve ağrılı hale getirebilir. Vücudunuz hormonal değişikliklere uyum sağladığı için rahatsızlık muhtemelen birkaç hafta sonra azalacaktır.
  • Kusma olan veya olmayan mide bulantısı. Gündüz veya gecenin herhangi bir saatinde başlayan mide bulantısı, genellikle hamile kalmanızdan bir ay sonra başlar. Bununla birlikte, bazı kadınlar daha önce bulantı hisseder ve bazıları bunu asla yaşamaz. Hamilelik sırasında bulantı nedeni net olmasa da, hamilelik hormonları rol oynar.
  • Artan idrara çıkma. Kendinizi normalden daha sık idrar yaparken bulabilirsiniz. Vücudunuzdaki kan miktarı hamilelik sırasında artar ve böbreklerin mesanenizde kalan ekstra sıvıyı işlemesine neden olur.
  • Yorgunluk. Yorgunluk, gebeliğin erken belirtileri arasında da üst sıralarda yer alır. Erken hamilelik sırasında, progesteron hormonu seviyeleri yükselir - bu sizi uykulu hissettirebilir.

Diğer hamilelik belirtileri ve semptomları

İlk üç aylık dönemde yaşayabileceğiniz daha az belirgin diğer belirtiler şunlardır:

• Huysuzluk Erken gebelikte vücudunuzdaki hormonlar sizi alışılmadık derecede duygusal ve tuhaf hale getirebilir. Duygudurum dalgalanmaları da yaygındır.
  • Şişkinlik Erken hamilelik sırasındaki hormonal değişiklikler, adet döneminin başlangıcında hissettiğiniz gibi şişkin hissetmenize neden olabilir.
  • Işık lekesi Bazen az miktarda ışık lekesi gebeliğin ilk belirtilerinden biridir. İmplantasyon kanaması olarak bilinen, döllenmiş yumurta uterusun astarına yapıştığında olur - gebe kaldıktan yaklaşık 10 ila 14 gün sonra. İmplantasyon kanaması adet dönemi boyunca ortaya çıkar. Ancak, tüm kadınlar da görülmeyebilir.
  • Kramp Bazı kadınlar hamileliğin başlarında hafif rahim krampları yaşarlar.
  • Kabızlık Hormonal değişiklikler sindirim sisteminizin yavaşlamasına neden olur ve bu da kabızlığa neden olabilir.
  • İştahsızlık Hamileyken, belirli kokulara karşı daha duyarlı olabilirsiniz ve tat alma duyunuz değişebilir. Diğer hamilelik belirtileri gibi, yeme isteğinin azalması hormonal değişikliklere bağlı olabilir.
  • Burun tıkanıklığı Artan hormon seviyeleri ve kan üretimi, burnunuzdaki mukoza zarlarının şişmesine, kurumasına ve kolayca kanamasına neden olabilir. Bu, burun akıntısına veya tıkanıklığa neden olabilir.

Gerçekten hamile misin?

Ne yazık ki, bu belirti ve semptomların çoğu hamileliğe özgü değildir. Bazıları hastalandığınızı veya adet döneminizin başlamak üzere olduğunu gösterebilir. Aynı şekilde, bu semptomların çoğunu yaşamadan hamile kalabilirsiniz.

Yine de, bir dönemi kaçırırsanız ve yukarıdaki belirtilerden veya semptomlardan bazılarını fark ederseniz, evde hamilelik testi yapın veya sağlık uzmanınıza başvurun. Evde gebelik testiniz pozitifse, doktorunuzdan randevu alın. Hamileliğiniz ne kadar erken doğrulanırsa, doğum öncesi bakımınıza o kadar erken başlayabilirsiniz.

• Hamilelik belirtileri ne zaman başlar?

Bazı kadınlar döllenmiş yumurtanın rahime yerleşmesinden 1 hafta sonra hamilelik belirtilerini fark ederler. Bazı kadınlar hamileliklerinde birkaç ay öncesine kadar belirtileri fark etmezler.

En önemli hamilelik belirtileri arasında geciken adet dönemi, bulantı ve açıklanamayan yorgunluk bulunur. Diğer göstergeler ağrılı veya şişkin göğüsler, baş ağrısı ve sık idrara çıkmadır.

Hamilelik testi yapmak, bir kadının hamile olup olmadığından emin olmanın tek yoludur. Evde hamilelik testi yapabilir veya test için bir kadın doğum doktoruna jinekoloğa başvurabilirsiniz.

• En erken gebelik belirtileri nelerdir?

Belirtiler her kadın aynı yaşamaz ve erkan hamilelik belirtileri şiddet olarak değişir.
    Bir kadın, ilk hamileliğinde olduğu gibi sonraki gebeliklerde aynı belirtileri mutlaka yaşamayacaktır .
    Adet olmaması ve kilo alımı gibi bazı erken belirtiler tüm gebeliklerde yaygındır.

Diğer olası erken gebelik belirtileri ve hamilelik belirtileri şunlardır:

• Duygudurum değişiklikleri
    • Artan idrara çıkma
    • Sırt ağrısı ve / veya ağrı
    • Acıyan göğüsler
    • Koyulaşan areolalar (meme uçları çevresinde dairesel koyu renk oluşumu)
    • Bulantı , genellikle " sabah bulantısı " olarak adlandırılır.
    • İmplantasyon kanaması (regl döneminden 2-5 gün önce başlayan, leke tarzında, pembe ya da kahverengi kanamalar)
  • Hamile olup olmadığımı nasıl anlarım?

Hamile olup olmadığınızı bilmenin en doğru yolu kan testi yaptırmaktır. Kan testi için jinekoloğunuzdan randevu alabilirsiniz. Kan testleri idrar testlerinden daha duyarlıdır ve hamile olup olmadığınızı dair şüphenize kesin cevap bulacaksınız.

Evde testlerinin pozitif olması durumunda çoğu kadın kan testinden geçmez, ancak kan testlerinin düşük veya ektopik(dış) gebelik (fallop tüplerinde hamilelik) için değerlendirmeye yardımcı olacaktır . Bu nedenle, idrar da gebelik testi pozitif  ise randevu almanızı öneririm.

• Hamilelik belirtileri akıntı nasıl olur?

hamileliğin en erken belirtilerinden bir diğeride;

- lekelenme ve bazen kramp.

Buna implantasyon kanaması denir . Yumurtanın döllenmesinden altı ila 12 gün sonra ortaya çıkar.

Kanamanın yanı sıra, beyaz bir akıntı fark edilebilir. Bu, gebe kaldıktan hemen sonra başlayan vajina duvarlarının kalınlaşması ile ilgilidir . Astar hücrelerinin çok büyümesine ve akıntıya sebep olur.

Hamilelik boyunca devam edebilen bu akıntı tipik olarak zararsızdır ve tedavi gerektirmez. Ancak akıntı, yanma ve kaşıntı hissi ile birlikte kötü bir koku varsa , doktorunuza bildirin, böylece maya veya bakteriyel enfeksiyon olup olmadığı kontrol edilebilir.

• 1 haftalık hamilelik nasıl belli olur?

1. haftada hissettiğiniz belirtileri henüz hamileliğe bağlayamazsınız. Bu haftanın rahatsızlıkları menstruasyon ile ilgili olabilir.

Bu nedenle, adet döneminiz boyunca genellikle hissettiğiniz şekilde hissediyor olabilirsiniz. Ancak değişen hormon dengesi erken hamilelik belirtilerine neden olabilir.

• İdrarda karbonatla gebelik testi doğru mu?

Bu yöntemini savunanlar, idrarın karbonatla ile birleştirilmesinin, kimyasal bir reaksiyona (renkte), “Hamilesiniz!” Diyebileceğinize inanıyorlar.

Hamilelik testinin idrardaki hamilelik hormonunu tespit etmek için tasarlanmış normal bir hamilelik testi ile aynı şekilde çalıştığına inanılmaktadır .

Bu hormon (hCG) - sadece hamile olduğunda bir kadın vücudu tarafından üretilir. Ancak bu yöntemin hamilelik hormonunu ölçmesi veya tespit etmesi beklenirken, karbonat ve idrarı birleşmesinden kaynaklanan renk değişimi yada herhangi bir reaksiyon, idrarınızdaki hCG sayesinde değil, büyük olasılıkla idrarın asidik doğasından kaynaklanmaktadır.