Hamilelik Testi Ne Zaman Yapılmalı?

Hamile olabileceğinizi mi düşünüyorsunuz?

En etkili doğum kontrol yöntemlerinde bile, her zaman hata şansı vardır. Sonuçta, yumurtanın döllenmesi için sadece bir sperm gerekir. Bunun olup olmadığını anlamak evde gebelik testi yapmak kadar kolaydır.

Evde gebelik testleri tipik olarak idrarınızda insan koryonik gonadotropin (HCG) adı verilen bir hormon varlığı için test eder . HCG sadece hamileyseniz mevcuttur . Hormon sadece döllenmiş bir yumurta rahim dışına veya uterus astarınıza yapışırsa salınır .

Test için idrarınızı toplamanın farklı yolları vardır. Seçtiğiniz teste bağlı olarak şunları yapmanız gerekebilir:

• idrarınızı bir kapta toplayın ve bir test çubuğunu sıvıya batırın.
  • idrarınızı bir kapta toplayın ve az miktarda sıvıyı özel bir kaba taşımak için bir damlalık kullanın.
  • test çubuğunu, idrar orta akışını yakalayacak şekilde beklenen idrar akışınızın alanına yerleştirin

Çoğu test kaçırılan bir adet döneminden sonra alınırsa yüzde 99 etkilidir . En iyi yanı, kendi evinizin mahremiyetinde yapabilmenizdir. Testi açmanız, talimatları takip etmeniz ve sonuçları görmek için önerilen süreyi beklemeniz yeterlidir.

Önerilen bekleme süresi geçtikten sonra testler sonuçlarınızı aşağıdaki yollardan biriyle görüntüler:

• renk değişikliği
  • bir çizgi
  • artı veya eksi gibi bir sembol
  • “hamile” veya “hamile değil” kelimeleri

Ne kadar süre sonra hamilelik testi yapabilirsiniz?

En doğru sonuç için hamilelik testini geciken adet döneminden sonraki haftaya kadar beklemeniz gerekir.

Adet döneminizi kaçırana kadar beklemek istemiyorsanız, cinsel birliktelikten sonra en az bir ila iki hafta beklemelisiniz. Hamileyseniz, vücudunuzun saptanabilir seviyelerde HCG geliştirmek için zamana ihtiyacı vardır. Bu genellikle başarılı bir yumurta implantasyonundan yedi ila 12 gün sonrasına denk gelmektedir.

Test, adet döngünüzde gecikme yaşamadan çok erken alınırsa, yanlış bir sonuç alabilirsiniz.

Hamilelik testleri

Genellikle en az bir ortak belirti fark ederek hamile olup olmadığınızı söyleyebilirsiniz . Hamilelik belirtilerinden herhangi birini yaşıyorsanız, evde hamilelik testi yapmalı veya hamileliği onaylamak için doktorunuzu ziyaret etmelisiniz.

İlk kaçırdığınız adet dönemden bir gün sonra muhtemelen hamilelik testinden doğru sonuçlar alırsınız. Bununla birlikte, en doğru test sonuçlarını aldığınızdan emin olmak için kaçırdığınız süreden sonra en az bir hafta beklemek en iyisidir.

Evde gebelik testi

Kaçırdığınız adet dönemin ilk gününde evde hamilelik testi (HPT) kullanılabilir. Bazı çok hassas testler daha önce de kullanılabilir.

Bu testler idrarınızdaki insan koryonik gonadotropin (hCG) hormonunu tespit ederek çalışır. Bu hormon sadece hamilelik sırasında vücutta bulunur. Çubuktaki bir kimyasal, bu hormonla temas ettiğinde renk değiştirir. Bekleme süreleri teste bağlı olarak değişecektir, ancak çoğu kişinin doğru bir okuma yapması yaklaşık 10 dakika sürer.

Çoğu üretici, HPT'lerin iki kez alınmasını önerir, çünkü ilk kaçırdığınız süreden kısa bir süre sonra bir teste girerseniz sonuçlar değişebilir. Bazı durumlarda, hCG seviyeleriniz erken yakalanamayacak kadar düşüktür. Aplikatörler markadan markaya farklılık gösterir, ancak testler genellikle ucuzdur.

Hamilelik testleri doğru kullanıldıklarında doğrudur. Hamileyken  test sizin hamile olmadığınızı gösterebilir gerçekleşen yanlış bir negatiflik olması mümkündür.Adet döneminizi kaçırdıysanız ve birkaç gün sonra gelmezse, testi tekrarlayın veya kadın doğum doktorunuza danışın.

Klinik idrar testi

Doktorunuzun ofisinde klinik idrar testi yapabilirsiniz. Bu testlerin mutlaka bir HPT'den daha doğru olması gerekmez. Bununla birlikte, doktorunuz testin doğruluğunu etkileyebilecek olası hataları ortadan kaldırmaya yardımcı olabilir.

Klinik idrar testinin sonuçları, ziyaret ettiğiniz tıbbi tesise göre değişebilir. Ancak, genellikle teste girdikten sonra bir hafta içinde sonuçlarınızı bekleyebilirsiniz.

Kan testi

Bu testler jinekoloğunuz tarafından yapılır. Bir laboratuvar hCG'yi tespit etmek için kanınızı test eder.

İki tip gebelik kan testi vardır:

Kalitatif hCG kan testi: Bu test vücutta herhangi bir hCG üretilip üretilmediğini kontrol eder. Hamile olup olmadığınıza dair basit bir evet veya hayır yanıtı verir.

Kantitatif hCG kan testi: Bu test kandaki spesifik hCG seviyesini ölçer.
HCG düzeyiniz hamilelikte ne kadar uzakta olduğunuzu düşündüğünüze göre beklenenden daha yüksek veya düşükse, doktorunuz daha fazla test isteyebilir. Ultrason içerebilir veya hCG testini birkaç gün içinde tekrarlanabilir. HCG seviyesinin anormal görünmesinin en yaygın nedeni adet tarihlerinizden emin olmamanızdır.

Kantitatif hCG kan testleri çok doğrudur çünkü kandaki tam hCG miktarını ölçerler. Kalitatif hCG kan testinden veya idrar testinden daha az miktarda hormon tespit edebilirler.

Kan testleri, hCG'yi idrar testlerinden daha erken tespit edebilir.

Hamile olduğunuzu mu düşünüyorsunuz? hamilelik beritileri ve erken gebelik belirtileri yazımızı okuyabilirsiniz.

1. Adet döneminizi kaçırdınız

Hamileliğin ilk ve en güvenilir belirtilerinden biri kaçırılmış bir dönemdir.

Döngünüzü yakından takip etmezseniz de geç olup olmadığınızı belirlemek zor olabilir. Birçok kadının 28 günlük bir adet döngüsü vardır. Son döneminizden bu yana bir aydan uzun bir süre geçtiyse bir test yapmayı düşünün.

Stres , diyet , egzersiz veya belirli tıbbi durumlar nedeniyle döneminizin bazen gecikebileceğini veya atlanabileceğini unutmayın .

Ayrıca hamilelikten şüpheleniyorsanız akıntınıza dikkat edin. İmplantasyon sırasında yumurta rahim duvarının daha derine gömüldüğünden, ilk haftalarda hafif kanama veya lekelenme görülür. Renk, doku veya kan miktarındaki herhangi bir farkı not edin.

Kanama ve pozitif hamilelik testiniz varsa kadın doğum uzmanınıza danışın.

2. Kramplarınız var

İmplantasyon ayrıca adet kramplarına benzer bir his oluşturur. Erken hamilelikte, bu rahatsızlığı hissedebilir ve adet döneminizin yakın olduğunu düşünebilirsiniz, ancak o zaman asla gelmez.

Tanıdık geliyor mu? Test yapmayı deneyebilirsiniz. Hormon seviyeleri her kadına ve hamileliğe göre değişir.

3. Göğüsleriniz acıyor

Hamileliğiniz gittikçe daha fazla östrojen ve progesteron ürettiğinden, bu hormonlar bebeğinizin büyümesini desteklemek için vücudunuzda değişiklikler yapmaya başlar.

Artan kan akımına bağlı olarak göğüsleriniz daha büyük görünebilir ve hassasiyet yaşarsınız. Meme uçlarınız ağrıyor olabilir ve damarlar cildin altında daha koyu görünebilir.

Birçok kadın da adet dönemine kadar geçen günlerde meme hassasiyeti yaşadığından, bu belirtiler her zaman hamileliğin göstergesi değildir.

4. Farklı hissediyorsun

Kramplar ve meme hassasiyeti ile birlikte, erken hamilelik aşağıdakilere neden olabilir:

• Mide bulantısı
  • İştahsızlık
  • Yorgunluk, tükenmişlik hissi
  • Sık idrara çıkma

Haftalar ilerledikçe, bu belirtiler kaybolmaya başlar. İlk üç aylık dönemde HCG seviyelerinizin hızlı yükselmesiyle belirtiler oluşur. Kendinizi tanıyorsunuz, bu yüzden vücudunuza iyi gözlemleyin. Herhangi bir olağandışı fiziksel belirti varlığında hamilelik testi için jinekoloğunuza başvurun.

5. Doğum kontrolünüz başarısız oldu

Doğum kontrol hapları, prezervatifler ve diğer doğum kontrol yöntemleri, hamilelikten yüzde 100 koruma sağlamaz. Başka bir deyişle, ne kadar dikkatli olursanız olun, her zaman düşükte olsa gebe kalma olasılığı vardır.

Doğum kontrol tercihlerinize rağmen, listelenen belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız bir gebelik testi yaptırmayı düşünün.

İnsan hatası veya kusurları da planlanmamış hamileliğe neden olabilir. Doğum kontrol haplarını her gün almayı hatırlamak zor olabilir. Planlı gebelik istemine göre, doğum kontrol hapı kullanan her 100 kadından 9'u belirtildiği şekilde kullanmazsa gebe kalacaktır.

Prezervatifler yırtılabilir veya başka şekilde yanlış kullanımları olabilir. Planlı gebelik istemine göre, doğum kontrolü için prezervatif kullanan her 100 kadından 18'i her yıl hamile kalıyor.

Kontraseptif (doğum kontrol yönteminin) başarısızlıktan endişe ediyorsanız, doktorunuza intrauterin  bir cihaz (rahim içi araç - spiral - RİA) gibi alternatif doğum kontrol yöntemleri hakkında bilgi alın . Planlı gebelik istemine göre, RİA(rahim içi araç) kullanan her 100 kadından 1'den azı her yıl hamile kalmaktadır .

Hamilelik şüpheniz varsa test yaptırın!

Cinsel olarak aktif kadınların doğurganlık yıllarında, koruma kullanırken bile her ay hamile kalma olasılığı vardır. Vücudunuzun ürettiği ve hamilelik testi yaptırmanızı gerektiren bazı sinyaller vardır

En iyi sonuçlar için, adet döneminizi kaçırdığınızı düşündükten sonra gebelik testi yapın. İlk sabah banyo sonrası hamilelik testini yapın ve testin ölçtüğü HCG hormonunun konsantrasyonunu arttırmak için birkaç saat bekleyin.

Erken gebelik testleri, kendinize ve varsa bebeğiniz için doğum öncesi bakımınıza uygun bakım almanızı olanak sağlar. Olumlu bir sonuç olması durumunda, seçeneklerinizi ve olası sonraki adımları tartışmak için mümkün olan en kısa sürede kadın doğım doktorunuza başvurun.

• 15 günlük hamilelik belirtileri nelerdir?

2. haftaya kadar hamile olduğunuzu gösteren bazı erken belirtiler şunlardır:

• Geciken adet dönemi.
    • Huysuzluk.
    • Göğüslerde aşırı hassasiyet ve şişlik
    • Mide bulantısı ya da kusma.
    • Artan idrara çıkma.
    • Yorgunluk.
    • Koyulaşan areolalar (meme uçları çevresinde dairesel koyu renk oluşumu)
  • En erken gebelik belirtileri nelerdir?

Diğer olası en erken gebelik belirtileri ve hamilelik belirtileri şunlardır:

• Duygudurum değişiklikleri
    • Artan idrara çıkma
    • Sırt ağrısı ve / veya ağrı
    • Acıyan göğüsler
    • Koyulaşan areolalar (meme uçları çevresinde dairesel koyu renk oluşumu)
    • Bulantı , genellikle " sabah bulantısı " olarak adlandırılır.
    • İmplantasyon kanaması (regl döneminden 2-5 gün önce başlayan, leke tarzında, pembe ya da kahverengi kanamalar)
  • Adet kaç gün gecikirse hamilelik kesinleşir?

En doğru sonuç için hamilelik testini, geciken adet döneminden sonraki hafta yani 7 gün sonrasını beklemeniz gerekir.