Rahatlama için 7 ipucu

Hamilelik sırasında sırt ağrısı yaygın bir şikayettir - ve şaşırtıcı değildir. Kilo alıyorsunuz, ağırlık merkeziniz değişiyor ve hormonlarınız pelvisinizin eklemlerindeki bağları gevşetiyor. Bununla birlikte, genellikle hamilelik sırasında sırt ağrısını önleyebilir veya hafifletebilirsiniz.

1. İyi bir duruş uygulayın

Bebeğiniz büyüdükçe, ağırlık merkeziniz öne doğru kayar. Öne düşmekten kaçınmak için, sırtınızı yaslayarak kaslarınızı zorlayabilir ve hamilelik sırasında sırt ağrısına katkıda bulunabilirsiniz. Bu iyi duruş ilkelerini aklınızda bulundurun:

• Düz ve uzun ayakta durun.
  • Göğsünüzü yüksek tutun.
  • Omuzlarınızı geri ve rahat tutun.
  • Dizlerinizi kilitlemeyin.

Durduğunuzda, en iyi destek için rahatça geniş bir duruş kullanın. Uzun süre ayakta durmanız gerekiyorsa, bir ayağınızı düşük basamaklı bir taburede dinlendirin - ve sık aralar verin.

İyi duruş aynı zamanda dikkatli oturmak anlamına gelir. Sırtınızı destekleyen bir sandalye seçin veya belinizin arkasına küçük bir yastık yerleştirin.

2. Doğru ayakkabı

İyi kemer desteği olan alçak topuklu - düz değil - ayakkabı giyin. Dengenizi daha da ileriye kaydırabilecek ve düşmenize neden olabilecek yüksek topuklu ayakkabılardan kaçının.

3. Düzgün kaldırın

Küçük bir nesneyi kaldırırken, çömelin ve bacaklarınızla kaldırın. Belinizi bükmeyin veya sırtınızla kaldırmayın. Sınırlarınızı bilmek de önemlidir. İhtiyacınız olursa yardım isteyin.

4. Yan uyku

Sırt üstü değil, yan yatarak uyuyun. Dizlerden birini veya her ikisini bükün. Eğilmiş dizleriniz arasında, karnınızın altında ve sırtınızın arkasında hamilelik veya destek yastıkları kullanmayı düşünün.

5. Isı, soğuk veya masajı deneyin

Etkinliklerini destekleyen kanıtlar sınırlı olmakla birlikte, masaj veya sırtınıza bir ısıtma yastığı veya buz torbası uygulanması yardımcı olabilir.

6. Günlük rutininize fiziksel aktivite ekleyin

Düzenli fiziksel aktivite sırtınızı güçlü tutabilir ve hamilelik sırasında sırt ağrısını hafifletebilir. Doktorunuzun onayıyla yürüme veya yüzme gibi nazik aktiviteleri deneyin. Bir fizyoterapist de size yardımcı olabilecek uzanımları ve egzersizleri gösterebilir.

Doktorunuza ne zaman danışacağınızı bilin

Hamilelik sırasında şiddetli sırt ağrınız veya iki haftadan fazla süren sırt ağrınız varsa, doktorunuzla konuşun. Ağrı kesizi gibi ilaçları önerebilir.

Hamilelik sırasında sırt ağrısının erken doğum eylemi veya idrar yolu enfeksiyonu belirtisi olabileceğini unutmayın. Hamilelik sırasında, vajinal kanama, ateş veya idrara çıkma sırasında yanma eşlik eden sırt ağrınız varsa, derhal doktorunuza başvurun.