Hamilelikte Sırt Ağrısı

Gebelikte Sırt Ağrısı

Özellikle erken dönemlerde hamilelik sırasında sırt ağrısı çekilmesi çok yaygındır.

Hamilelik sırasında vücudunuzdaki bağlar doğal olarak daha yumuşak hale gelir ve sizi doğuma hazırlamak için gerilir. Bu, belinizin ve pelvisinizin eklemlerini zorlayarak sırt ağrısına neden olabilir.

Hamilelikte sırt ağrısını önlemek ve hafifletmek

Şu ipuçlarını deneyin:

• dizlerinizi bükün ve yerden bir şey kaldırırken veya kaldırırken sırtınızı dik tutun
  • ağır nesneleri kaldırmaktan kaçının
  • omurganızı bükmekten kaçınmak için döndüğünüzde ayaklarınızı hareket ettirin
  • kilonuzu eşit dağıtmak için düz ayakkabılar giyin
  • alışveriş yaparken 2 torba arasındaki ağırlığı dengelemeye çalışın
  • işte ve evde otururken sırtınızı dik tutun ve iyice destekleyin – annelik destek yastıkları arayın
  • özellikle hamileliğin ilerleyen dönemlerinde yeterince dinlenin
  • bir masaj veya ılık banyo yardımcı olabilir
  • Sizi doğru şekilde destekleyen bir yatak kullanın – gerekirse daha sert hale getirmek için yumuşak bir yatağın altına bir parça sunta koyabilirsiniz
  • bir gruba veya bireysel sırt bakım sınıfına gidin
  • Doktorunuz öneriyorsa, hamileyken sırt ağrısını hafifletmek için parasetamol alabilirsiniz.

Hamilelikte sırt ağrısını hafifletmek için egzersizler

Bu hafif egzersiz, hamilelikte sırt ağrısını hafifletebilen mide (karın) kaslarını güçlendirmeye yardımcı olur:

1. Başınız sırtınızla aynı hizada olacak şekilde ellerinize ve dizlerinize üzerinde durun.
gebelikte sırt ağrısı için egzersiz hareketleri 1

2. Sırtınızı hafifçe yuvarlayarak karnınızı içeri çekin. Birkaç saniye tutun ve sonra karnınızı ve sırtınızı gevşetin  sırtınızı olabildiğince düz tutun. Sırtınızın sarkmasına izin vermeyin.

3. Birkaç saniye pozisyonunuzu koruyun, ardından yavaşça başlangıç konumuna geri dönün, sırtınızı eğmemeye dikkat edin, her zaman düz, nötr bir konuma dönmelidir. Bunu yavaş ve ritmik bir şekilde 10 kez yapın.