Pazartesi - Cuma ( 9.00 - 17.00 )  Cumartesi (9.00 - 16.00)

Genel bakış

Hamilelik döllenmiş bir yumurta ile başlar. Ektopik gebelik genellikle yumurtaları yumurtalıklardan uterusa taşıyan fallop tüpünde görülür. Bu tip ektopik gebelik, tubal gebelik olarak adlandırılır. Bazen, yumurtalık, karın boşluğu veya vajinaya bağlanan uterusun alt kısmı (serviks) gibi vücudun diğer bölgelerinde de ektopik gebelik oluşur.

Ektopik gebelik normal olarak ilerleyemez. Döllenmiş yumurta hayatta kalamaz ve büyüyen doku tedavi edilmezse hayatı tehdit eden kanamaya neden olabilir.

Belirtiler

İlk başta herhangi bir belirti göremeyebilirsiniz. Bununla birlikte, ektopik gebeliği olan bazı kadınlar, hamileliğin olağan erken belirtilerine veya semptomlarına sahiptir - adet gecikmesi, meme hassasiyeti ve bulantı.

Hamilelik testi yaparsanız sonuç olumlu olacaktır. Yine de, ektopik gebelik normal şekilde devam edemez.

Döllenmiş yumurta uygunsuz yerde büyüdükçe, semptomlar daha belirgin hale gelir.

Ektopik gebeliğin erken uyarısı

Genellikle, ektopik gebeliğin ilk uyarı işaretleri hafif vajinal kanama ve pelvik ağrıdır.

Acil belirtiler

Döllenmiş yumurta fallop tüpünde büyümeye devam ederse, tüpün yırtılmasına neden olabilir. Tüp yırtıldığında karın içinde ağır kanama olması muhtemeldir. Hayatı tehdit eden olayın belirtileri arasında aşırı baş dönmesi, bayılma ve şok bulunur.

Ne zaman doktora görünmeli

Ektopik gebeliğin herhangi bir belirtisi veya belirtiniz varsa, acil tıbbi yardım alın:

• Vajinal kanama ile birlikte şiddetli karın veya pelvik ağrı
  • Aşırı sersemlik veya bayılma
  • Omuz ağrısı

Nedenler

Tubal gebelik - en yaygın ektopik gebelik türü - döllenmiş bir yumurta uterusa giderken sıkışıp tüpte kaldığında olur. Genellikle fallop tüpü iltihaptan zarar görmüş veya şekil değiştirmesi bu durum oluşur. Hormonal dengesizlikler veya döllenmiş yumurtanın anormal gelişimi de rol oynayabilir.

Risk faktörleri

Ektopik gebelik geçirme olasılığınızı artıran bazı şeyler şunlardır:

• Önceki ektopik gebelik. Daha önce bu tür bir hamilelik geçirdiyseniz, başka bir hamilelik geçirme olasılığınız daha yüksektir.
  • Enflamasyon veya enfeksiyon. Belsoğukluğu veya klamidya gibi cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar tüplerde ve yakındaki diğer organlarda iltihaplanmaya neden olabilir ve ektopik gebelik riskinizi artırabilir.
  • Doğurganlık tedavileri. Bazı araştırmalar, in vitro fertilizasyon (IVF) veya benzer tedavileri olan kadınların ektopik gebelik geçirme olasılığının daha yüksek olduğunu göstermektedir. Kısırlığın kendisi de riskinizi artırabilir.
  • Tubal cerrahi. Kapalı veya hasarlı bir fallop tüpünü düzeltmek için yapılan cerrahi, ektopik gebelik riskini artırabilir.
  • Doğum kontrol seçimi. Rahim içi bir cihaz (RİA) kullanırken hamile kalma şansı nadirdir. Bununla birlikte, yerinde bir RİA ile hamile kalırsanız , ektopik olma olasılığı daha yüksektir. Yaygın olarak "tüplerinizin bağlanması" olarak bilinen kalıcı bir doğum kontrolü yöntemi olan tüp ligasyonu, bu prosedürden sonra hamile kalırsanız riskinizi de artırır.
  • Sigara içmek. Hamile kalmadan hemen önce sigara içmek ektopik gebelik riskini artırabilir. Ne kadar çok sigara içerseniz, risk de o kadar büyük olur.

Komplikasyonlar

Ektopik gebelik, fallop tüpünüzün patlamasına neden olabilir. Tedavi olmadan, yırtılmış tüp hayatı tehdit eden kanamaya neden olabilir.

Önlem

Ektopik gebeliği önlemenin bir yolu yoktur, ancak riskinizi azaltmanın bazı yolları şunlardır:

• Cinsel partnerlerin sayısını sınırlamak ve seks sırasında prezervatif kullanmak cinsel yolla bulaşan enfeksiyonları önlemeye ve pelvik inflamatuar hastalık riskini azaltmaya yardımcı olur.
  • Sigarayı bırakmak

Hamilelik sırasında hemoroid tedavisi için ne yapabilirim?

Hemoroid, anüs ve alt rektum içinde ve çevresinde şişmiş kan damarlarıdır. Hamilelik sırasında hemoroid rahatsızlığını hafifletmek için:

• Ilık su banyosu yapın. Küveti ılık suyla doldurun ve etkilenen bölgeyi ıslatın. Suya sabun veya köpük koymayın.
  • Uzun süre oturmaktan kaçının. Oturmak, anüs ve rektumunuzdaki damarlara baskı yapar. Mümkün olduğunca, yan oturuş ya da ayakta durmayı tesrcih edin. Oturmanız gerekiyorsa, sık aralar verin veya yüzük yastığı veya çörek olarak da bilinen hemoroit yastığın üzerine oturun.
  • İlaç kullanın. Doktorunuzdan hamilelik sırasında güvenle kullanılabilecek bir hemoroit kremi veya rektal fitil önermesini isteyin.

Kabızlığın hamilelik sırasında hemoroidlere katkıda bulunduğunu unutmayın. Kabızlığı hafifletmek veya önlemek için:

• Çok fazla meyve ve sebze yiyerek diyetinize yeterli miktarda lif ekleyin
  • Doktorunuzdan hamilelik sırasında güvenli bir dışkı yumuşatıcısı önermesini isteyin
  • Bol miktarda sıvı tüketin
  • Günlük rutininize fiziksel aktivite ekleyin

Hemoroidiniz kötüleşirse, doktorunuzla konuşun. Hamileliğinizden sonra cerrahi tedavi önerilebilir.

Hamilelik sırasında bulantı, sabah bulantısı da denir, iyi bir işaret olabilir.

Hamilelik sırasında bulantı ve kusmanın, sağlıklı bir hamilelik için gerekli hormonlardaki artışı göstermesi açısından olumlu bir durumdur.

Araştırmalar, hamilelikteki bulantı ve kusmanın, insan koryonik gonadotropinin (HCG) etkilerinden kaynaklanabileceğini düşündürmektedir. Hamile kadınlar , döllenmiş bir yumurta rahim kanalına yerleştikten kısa bir süre sonra HCG üretmeye başlar Şiddetli sabah bulantısı olan kadınlar (hiperemezis gravidarum) diğer hamile kadınlara göre daha yüksek HCG seviyelerine sahiptir. Benzer şekilde, hamilelik sırasında artan bir başka hormon olan östrojen, hamilelik sırasında bulantı ve kusmanın şiddetinde bir artış ile ilişkilidir.

Hamilelik sırasında bulantı ve kusma canlı plasental doku olduğunun belirtecidir.

Bununla birlikte, hamilelik sırasında bulantı ve kusma olmaması ise endileşenecek bir durum değildir. Sağlıklı gebelikleri olan bazı kadınlar asla sabah bulantısı yaşamazlar.

Bu durum genellikle 10. gebelik haftasına kadar sürer ardından giderek bulantılarda azalma olur. Ancak tiroid bezinin fonksiyonlarında bozukluk, gastrit gibi kronikleşmiş mide rahatsızlığı ve psikolojik sıkıntıları olan bazı gebe kadınlarda bu durum daha uzun devam edebilir. Doktorunuz ilk muayenenizde sizle alakalı genel sağlık durumunuza dair bazı testler yapıp, bunları tespit edecektir ve gerekli tedaviyi düzenleyecektir.

drgonulcimen.com,

1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun'un 24.maddesi ve Tıbbi Deontoloji Tüzüğü'nün ilgili maddelerine uymaya söz vermiştir.

Medical park bahçelievler hastanesi kadın doğum doktorları, İstanbul avrupa yakası, hizmet bölgesi olarak bahçelievler ilçesi, yayla, yenibosna, şirinevler, kocasinan ve bakırköy ilçesi , ataköy, basınköy, florya, yeşilköy, yeşilyurt semtlerine yakındır.