Pazartesi - Cuma ( 9.00 - 17.00 )  Cumartesi (9.00 - 16.00)

GEBELİK

Hamilelik

Önceleri, memeli embriyosunun, annenin uterusunda tüm dış etmenlerden korunarak geliştiğine inanılmaktaydı. Ancak 1960'larda yaşanan thalidomide felaketinden sonra, gelişmekte olan embriyonun normalde erişkinlerde önemsiz etkileri bulunan bazı dış etmenlere karşı oldukça savunmasız olduğu ortaya çıkmıştır.

Gebelik öncesinden var olan ya da gebelikte etkili olan, yeni oluşan bireyin ölümüne ya da büyüme ve gelişme geriliğine neden olan, morfolojisini ya da izleyen gelişimini ve fonksiyonlarını değiştiren, ilaçlar, çevredeki fiziksel ve kimyasal maddeler, virus ya da bakteri gibi enfeksiyon ajanları ya da metabolik eksiklikler gelişme bozukluğuna yol açabilir.

Yenidoğanda tanısı kolayca konulabilen anomalilerin %60’ının nedeni bilinmemektedir. Bilinen nedenler %40 olarak hesaplanmaktadır. Bunların da %21 i çeşitli faktörlere bağlıdır, tek bir nedene bağlanamamaktadır. Geri kalan %19 nedenin; %14’ü kromozomal bozukluklar, % 2’si annedeki enfeksiyonlar, % 2’si ilaçlar, toksik maddelere bağımlılık ve % 1’i çevresel etmenlerdir. Yani % 5 lik bir bölüm teratojenik nedenlere bağlıdır (ilaç, enfeksiyon, çevre faktörleri).

Siklusun fertil ve infertil dönemlerinde, doğal belirtileri gözleyerek gebeliğin planlanması ya da gebeliğin önlenmesi sağlanabilir. Gebelik isteniyorsa, fertil günlerde cinsel ilişkide bulunulur. (Sperm 48–72 saat, Ovum 24–48 saat canlı kalabilir).

Düzenli menstrüel siklusu olan (28 gün) kadınlarda ovülasyonun genellikle beklenen adet tarihinden yaklaşık 14 gün önce (14.gün +/- 3 gün) 11 ile 17. günler arasında olabileceği varsayılır.

ADRES

Kültür Sok. E5 Yolu No:1 Bahçelievler / İstanbul

E-Posta

bilgi@drgonulcimen.com

Pazartesi - Cuma 8.30 -17.30 Cumartesi 8.30- 18.30

drgonulcimen.com,

1219 Sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun'un 24.maddesi ve Tıbbi Deontoloji Tüzüğü'nün ilgili maddelerine uymaya söz vermiştir.

Medical park bahçelievler hastanesi kadın doğum doktorları, İstanbul avrupa yakası, hizmet bölgesi olarak bahçelievler ilçesi, yayla, yenibosna, şirinevler, kocasinan ve bakırköy ilçesi , ataköy, basınköy, florya, yeşilköy, yeşilyurt semtlerine yakındır.