HPV Belirtileri

İnsan Papilloma Virüsü (HPV) & Belirtileri

İnsan papilloma virüsü (HPV), çok yaygın bir virüs grubunun adıdır. Çoğu insanda herhangi bir soruna neden olmazlar, ancak bazı türleri genital siğillere veya kansere neden olabilir.

HPV cildi etkiler. 100’den fazla farklı türü vardır.

İnsan papilloma virüsünün (HPV) belirtileri

Kadınlarda, genital siğiller vulva, vajina ve/veya kasık bölgesindeki ciltte oluşabilir. Erkeklerde siğiller genellikle peniste, özellikle sünnetsiz erkeklerde sünnet derisinin altında veya üretrada oluşur. Tüm insanlarda, özellikle anal seks yapan kişilerde anüs çevresindeki ve içindeki bölgede genital siğil gelişebilir. Genital siğiller genellikle kansere neden olma olasılığı düşük olan HPV tiplerinden kaynaklanır.

Siğiller birçok insanda herhangi bir belirtiye neden olmaz, ancak bazılarında ara sıra yanıcı ağrı, kaşıntı veya rahatsızlığa neden olur.

Genital siğiller kolayca görülebilir ve genellikle siğilleri olan kişi tarafından fark edilir. Siğiller genellikle HPV enfeksiyonundan 1 ila 6 ay sonra küçük, yumuşak, nemli, pembe veya gri oluşumlar olarak başlar. Hızla büyürler ve bazen deriden dar saplar üzerinde büyüyen kaba, düzensiz tümsekler haline gelirler. Pürüzlü yüzeyleri onları küçük bir karnabahar gibi gösterir. Siğiller genellikle kümeler halinde büyür.

Siğiller, hamile kadınlarda ve HIV enfeksiyonu olanlar gibi bağışıklık sistemi zayıflamış kişilerde daha hızlı büyüyebilir ve daha geniş bir alana yayılabilir.

HPV prekanser veya kansere neden oluyorsa hiçbir belirtiye neden olmayabilir veya enfeksiyon kanamaya veya görünür bir lezyona veya kitleye neden olabilir. İlerlemiş kanser başka semptomlara neden olabilir (ayrıca bkz. Rahim Ağzı Kanseri).

hpv bulaşan kadında, genital siğil görünümü

Vajina Girişi Çevresindeki Genital Siğiller

Vulvadaki (vajina ağzının etrafındaki alan) genital siğiller kabarık, açık renkli ve düzensiz bir yüzeye sahip olabilir.

İnsan papilloma virüsü (HPV) nasıl yayılır?

Birçok HPV türü ağız, boğaz ve genital bölgeyi etkilemektedir.

Bunun için penetratif seks yapmanıza gerek yok.

HPV’yi şu şekillerde bulaşabilir:

• genital bölgenin herhangi bir cilt cilde teması
  • vajinal, anal veya oral seks
  • seks oyuncaklarını paylaşmak

HPV’nin hiçbir belirtisi yoktur, bu nedenle sizde olup olmadığını bilmiyor olabilirsiniz.

Bu çok yaygın. Çoğu insana hayatında bir tür HPV bulaşacaktır.

HPV bulaşması için çok sayıda insanla cinsel temasta bulunmanız gerekmez.
İlk ilişkinizde de HPV bulaşabilir.

İnsan papilloma virüsü (HPV) ile bağlantılı durumlar

Çoğu zaman HPV herhangi bir soruna neden olmaz.

Bazı insanlarda, bazı HPV türleri şunlara neden olabilir:

• genital siğiller
  • hücrelerde bazen kansere dönüşebilen anormal değişiklikler
  • Kanserle bağlantılı HPV tiplerine yüksek riskli tipler denir.

Yüksek riskli HPV ile bağlantılı kanserler şunları içerir:

• rahim ağzı kanseri
  • anal kanser
  • penis kanseri
  • vulva kanseri
  • vajinal kanser
  • bazı baş boyun kanseri türleri

Sorun hissetmeden yıllarca HPV’ye sahip olabilirsiniz.

Uzun yıllardır cinsel olarak aktif olmasanız veya yeni bir partneriniz olmasa bile sahip olabilirsiniz.

HPV Enfeksiyonunun Teşhisi

• Genital siğiller için doktor değerlendirmesi
  • Rahim ağzı kanseri taraması için, rahim ağzı Pap testi ve/veya HPV testi
  • Bazen anal sitoloji (Pap testi)
  • Anormal HPV veya Pap testi sonuçları için, bazen kolposkopi, anoskopi ve/veya biyopsi

Genital siğiller genellikle görünümlerine göre teşhis edilebilir. Siğiller olağandışı görünüyorsa, kanıyorsa, açık yaralar (ülser) haline gelirse veya tedaviden sonra devam ederse, doktor bir numune (biyopsi) almalı ve prekanser veya kanser olup olmadığını kontrol etmek için mikroskop altında incelemelidir.

İnsan papilloma virüsü (HPV) testi

Rahim ağzı kanseri taraması için Pap testi ve/veya HPV testi yapılır. Doktorlar genellikle, rahim ağzı kanserine neden olma riski yüksek olan bir grup HPV türünden herhangi birini kontrol etmek için ilk HPV testini kullanır. Sonuç pozitif veya negatif ama HPV tipi belirtilmemiş. Doktorlar genellikle kansere neden olma olasılığı en yüksek olan belirli HPV tiplerini (16 ve 18) kontrol etmek için genotipleme adı verilen bir takip testi yaparlar. Genotipleme, polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) gibi testler kullanılarak yapılır. PCR, doktorların HPV’nin benzersiz genetik materyalinin (DNA) belirli bir türünü tanımlamasını sağlayabilen bir genin birçok kopyasını üretir.

Servikal Pap testi veya HPV testi anormal (pozitif) ise, doktor servikal prekanser veya kanseri kontrol etmek için kolposkopi (serviksi incelemek için büyüteç kullanımı) yapabilir.

Rutin Pap testlerine veya kolposkopiye erişimi olmayan düşük kaynaklı ortamlarda, rahim ağzı kanseri için tarama ve değerlendirme, HPV testi ve/veya bir tür sirke ( asetik asit ) veya iyot (Lugol iyot) kullanılarak yapılan görsel incelemeyi içerir.

Anüste prekanser veya kanser olup olmadığını kontrol etmek için anoskopi (anüsün içini incelemek için bir görüntüleme tüpünün kullanılması) yapılır.

Kolposkopi veya anoskopi sırasında siğillerin daha kolay görülebilmesi için bölgeye bir çeşit sirke sürülebilir. Lezyon görülürse biyopsi yapılır.

Kendinizi insan papilloma virüsüne (HPV) karşı nasıl korursunuz?

Kendinizi HPV’ye karşı tam olarak koruyamazsınız, ancak yardımcı olabilecek şeyler var.

• Prezervatifler sizi HPV’ye karşı korumaya yardımcı olabilir. Ancak cinsel organlarınızın etrafındaki tüm cildi kaplamazlar, bu nedenle tam olarak korunmazsınız.
  • HPV aşısı, diğer bazı kanserlerin yanı sıra genital siğil ve rahim ağzı kanseri vakalarının çoğuna neden olan HPV türlerine karşı koruma sağlar. Tüm HPV tiplerine karşı koruma sağlamaz.

İnsan papilloma virüsü (HPV) enfeksiyonlarının tedavisi

• Genellikle lezyonları topikal ilaçlar veya dondurma (kriyoterapi) ile tedavi etmek
  • Bazen lezyonların lazer, elektrokoter veya cerrahi ile tedavi edilmesi veya çıkarılması

Bağışıklık sistemi sağlıklıysa, genellikle sonunda HPV’yi kontrol eder ve virüsü ortadan kaldırır. HPV enfeksiyonu insanların yarısında 8 ay sonra geçer ve %10’dan azında 2 yıldan uzun sürer. Bazen genital siğiller tedavi edilmese bile kaybolur. Genital siğilleri olan kişilerde bağışıklık sistemi zayıfsa tedavi gerekir ve siğiller sıklıkla geri döner.

Genital siğiller için, siğillere doğrudan uygulanan topikal ilaçlar arasında podofilin toksini, imikuimod , trikloroasetik asit veya sinekateşinler ( yeşil çay özlerinden yapılan bir merhem ) bulunur. Bu yaklaşım, haftalar ve aylar boyunca birçok uygulama gerektirir, çevredeki cildi yakabilir ve her zaman olmasa da genellikle etkilidir. Siğiller, görünüşte başarılı bir tedaviden sonra geri dönebilir.

Topikal ilaçlar etkili değilse, siğiller lazer veya elektrik akımı (elektrokoter), dondurma (kriyoterapi) veya ameliyatla giderilebilir. Alınacak siğillerin sayısı ve büyüklüğüne göre lokal veya genel anestezi kullanılır.

Üretradaki siğiller için, cerrahi ekleri olan bir görüntüleme tüpü (endoskop) onları çıkarmanın en etkili yolu olabilir. Ancak bu prosedür genel anestezi gerektirir. Üretraya yerleştirilen tiotepa veya siğile enjekte edilen kemoterapi ilacı 5- fluorourasil gibi ilaçlar genellikle etkilidir.

Siğile interferon-alfa enjeksiyonlarının bir şekilde etkili olduğu bulunmuştur.

Tüm seks partnerleri siğiller ve diğer CYBE’ler açısından incelenmeli ve gerekirse tedavi edilmelidir. Seks partnerlerinin de HPV enfeksiyonunu kontrol etmek için düzenli muayeneleri olmalıdır.

Serviksin prekanseröz lezyonları (servikal intraepitelyal neoplazi veya CIN), değişikliklerin ne kadar ciddi olduğuna bağlı olarak, ya daha sık Pap testleri, genellikle HPV testi ile ya da büyük bir servikal biyopsi (koni biyopsisi ya da loop elektrokoter eksizyonu olarak adlandırılır) ile yönetilir. prosedürü veya LEEP).