trichomoniasis belirtileri nelerdir

Trichomoniasis Nedir – Belirtileri & Nedenleri

Trichomoniasis vajiniti, protozoa Trichomonas vaginalis’in neden olduğu ve vajinal tahrişe ve akıntıya ve bazen idrar semptomlarına neden olan vajina veya üretranın cinsel yolla bulaşan bir enfeksiyondur.

Kadınlarda trichomoniasis, kötü kokulu vajinal akıntıya, genital kaşıntıya ve ağrılı idrara çıkmaya neden olabilir.

Trichomoniasis’i olan erkeklerde tipik olarak hiçbir semptom görülmez. Trikomoniyazı olan hamile kadınların bebeklerini erken doğurma riski daha yüksek olabilir.

Trichomonas vajinalis yaygın olarak kadınlarda vajinada, erkeklerde ve kadınlarda idrar yollarında CYBE’ye neden olur. Kadınların semptom geliştirme olasılığı çok daha yüksektir. Kadınların yaklaşık %20’si üreme yıllarında vajinada trikomonas (trikomonas vajinit) geliştirir.

Trichomoniasis tedavisi antibiyotik ile yapılmaktadır. Bu antibiyotikler, metronidazol (Flagyl), tinidazol (Tindamax) veya secnidazol (Solosec) içerirler. Tekrar bulaşmayı önlemek için tüm cinsel partnerler aynı anda tedavi edilmelidir. Her cinsel ilişkide prezervatifi doğru kullanarak enfeksiyon riskinizi azaltabilirsiniz.

Trichomoniasis Belirtileri

Trichomoniasis’li çoğu insanda belirti veya semptom görülmez. Bununla birlikte, semptomlar zamanla gelişebilir. Belirti ve semptomlar geliştiğinde, erkekler ve kadınlar için farklıdır.

Kadınlarda trichomoniasis belirti ve semptomları şunları içerir:

• Vajinadan büyük miktarda ince, genellikle kötü kokulu bir akıntı; berrak, beyaz, gri, sarı veya yeşil olabilir
  • Genital kızarıklık, yanma ve kaşıntı
  • Sık idrara çıkma veya ağrılı ilişki
  • Alt mide bölgesinde rahatsızlık

Erkeklerde trichomoniasis nadiren semptomlara neden olur. Bununla birlikte, erkeklerin belirti ve semptomları olduğunda, şunları içerebilir:

• Penisin içinde kaşıntı veya tahriş
  • İdrar yaparken veya boşalmadan sonra yanma
  • Penisten akıntı

Trichomoniasis Teşhisi

• Akıntı veya idrar örneğinin incelenmesi ve bazen kültürü

Doktorlar aşağıdaki kişilerde trichomoniasis’ten şüpheleniyor:

• Cinsel partnerlerinin yanı sıra vajinal enfeksiyonu olan kadınlar
  • Üretra enfeksiyonu olan erkekler ve seks partnerleri

Organizmanın erkeklerde saptanması kadınlardan çok daha zordur.

Kadınlarda tanı genellikle vajinal akıntı örneğinin mikroskopta incelenmesi ve organizmanın tanımlanmasıyla hızlı bir şekilde konulabilir. Sonuçlar net değilse, numune birkaç gün boyunca kültürlenir.

Erkeklerde penis ucundan gelen akıntı örneği (sabah idrara çıkmadan önce alınır) mikroskop altında incelenebilir ve kültür için laboratuvara gönderilebilir. Alternatif olarak, doktorlar bazen organizmanın benzersiz genetik materyalini (DNA veya RNA) belirlemek için bakterinin genetik materyalinin miktarını artıran teknikler kullanarak testler yaparlar. Bu testlere nükleik asit amplifikasyon testleri (NAATS) denir. Bu teknikler organizmaların tespit edilmesini kolaylaştırır.

Nadiren, idrarın mikroskobik incelemesi Trichomonas’ı saptar , ancak idrar kültürü yapılırsa tanımlama olasılığı daha yüksektir.

Diğer cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar için testler genellikle yapılır, çünkü trichomoniasis’li kişilerde bel soğukluğu veya klamidya da olabilir.

Risk faktörleri

Trichomoniasis bulaşması için risk faktörleri şunları içerir:

Komplikasyonlar

Trichomoniasis’i olan hamile kadınlar:

• Erken doğum
  • Düşük doğum ağırlıklı bebek sahibi olmak
  • Bebek doğum kanalından geçerken enfeksiyonu bebeğe bulaşması

Trichomoniasis’e sahip olmak, genital bölgede diğer cinsel yolla bulaşan enfeksiyonların (CYBE) vücuda girmesini veya başkalarına geçmesini kolaylaştırabilecek tahrişe neden olur. Trichomoniasis ayrıca, edinilmiş immün yetmezlik sendromuna (AIDS) neden olan insan immün yetmezlik virüsü (HIV) ile enfekte olmayı kolaylaştırıyor gibi görünmektedir.

Trichomoniasis, servikal veya prostat kanseri riskinde artış ile ilişkilidir.

Tedavi edilmeyen trikomonas enfeksiyonu aylarca, yıllarca sürebilir.

Trichomoniasis Tedavisi

• Antibiyotik metronidazol veya tinidazol
  • Seks partnerlerinin eşzamanlı tedavisi

Kadınlar genellikle metronidazol veya tinidazol gibi yedi günlük bir antibiyotik kürüyle tedavi edilir . Erkekler tek doz ile tedavi edilebilir. Seks partnerleri aynı anda tedavi edilmelidir, aksi takdirde kadınlar yeniden enfekte olabilir. Bazen, bir kadının partnerinin takip için geri gelme olasılığı düşükse, kadına seks partnerine vermesi için ilaçlar veya bir reçete verilir (hızlandırılmış partner tedavisi denir).

Metronidazol ağızda metalik bir tada, mide bulantısına veya beyaz kan hücrelerinin sayısında azalmaya neden olabilir. İlacı alan kadınlar vajinal maya enfeksiyonlarına (vajinal kandidiyazis) karşı daha duyarlı olabilir.

Enfekte kişiler, enfeksiyon iyileşene kadar cinsel ilişkiden kaçınmalıdır, aksi takdirde partnerlerine bulaştırabilirler.